ดัชนีการจราจรติดขัดและความหนาแน่นจราจรตามสายทาง
ดัชนีการจราจรติดขัดและความหนาแน่นจราจรตามสายทางประจำปี 2560-2566
Data Dictionary
หลัก | ประเภท | ป้ายกำกับ | รายละเอียด |
---|---|---|---|
ปี |
numeric
override: numeric |
ปี (คริสตศักราช) |
|
หมายเลขทางหลวง |
numeric
override: numeric |
หมายเลขทางหลวง |
|
ตอนควบคุม |
numeric
override: numeric |
ตอนควบคุมของทางหลวง |
|
ชื่อสายทาง |
text
override: text |
ชื่อสายทางของตอนควบคุมของทางหลวง |
|
กม.สำรวจ |
text
override: text |
จุดสำรวจ |
|
ความหนาแน่น |
numeric
override: numeric |
คัน/กิโลเมตร | จำนวนยานพาหนะที่ครอบครองพื้นที่ผิวจราจรใน 1 ช่องจราจร โดยกำหนดระยะทางจาก จุด ก ไป จุด ข |
level_capacity_ratio |
text
override: text |
Level of capacity ratio: A = there are no cycles that are fully loaded, and few are even close to loaded. No approach phase is fully utilized by traffic and no vehicle waits longer than one red indication. Typically, the approach appears quite open, turning movements are easily made, and nearly all drivers find freedom of operation. B = B represents stable operation. An occasional approach phase is fully utilized, and a substantial number are approaching full use. Many drivers begin to feel somewhat restricted within platoons of vehicles. C = C stable operation continues. Full signal cycle loading is still intermittent, but more frequent, Occasionally drivers may have to wait through more than one red signal indication, and back-ups may develop behind turning vehicles. D = D encompasses a zone of increasing restriction, approaching instability. Delays to approaching vehicles may be substantial during short peaks within the peak period, but enough cycles with lower demand occur to permit periodic clearance of developing queues, thus preventing excessive back-ups. E = E represents the most vehicles that any particular intersection approach can accommodate. At capacity (V/C = 1.00) there may be long queues of vehicles waiting upstream of the intersection and delays may be great (up to several signal cycles). F = F represents jammed conditions. Back-ups from locations downstream or on the cross street may restrict or prevent movement of vehicles out of the approach under consideration, hence, volumes carried are not predictable. V/C values are highly variable because full utilization of the approach may be prevented by outside conditions. |
|
จังหวัด |
text
override: text |
จังหวัด |
ข้อมูลเพิ่มเติม
ฟิลด์ | ค่า |
---|---|
นามสกุลของไฟล์ | XLSX |
สัญญาอนุญาตให้ใช้ข้อมูล | License not specified |
เงื่อนไขในการเข้าถึงข้อมูล | ไม่มี |
หน่วยที่ย่อยที่สุดของการจัดเก็บข้อมูล | เส้นทางการเดินทาง เช่น ถนน ทางรถไฟ |
วันที่เริ่มต้นสร้าง | 3 มกราคม 2561 |
วันที่ปรับปรุงข้อมูลล่าสุด | 12 มีนาคม 2567 |
สร้างในระบบเมื่อ | 26 ธันวาคม 2565 |
ปรับปรุงครั้งล่าสุดในระบบเมื่อ | 12 มีนาคม 2567 |